Jaarverslagen

In onze jaarverslagen blikken wij terug op de afgelopen jaren. Wat waren de highlights, welke fondsenwervende acties en evenementen zijn er georganiseerd, wat hebben deze opgebracht en welke projecten hebben we hiermee gefinancierd. Het antwoord op deze vragen en meer vind je in de jaarverslagen.

Jaarverslagen

Strategisch Meerjarenbeleid

In het Strategisch Meerjarenbeleidsplan laten we zien wat Stichting Ambulance Wens de komende jaren van plan is om te doen.

Meerjarenbeleid 2025- 2028

ANBI-status

Stichting Ambulance Wens is een Algemeen Nut Beogende Instelling. Dit houdt in dat wij 90% van onze inzet richten op het algemeen belang, geen winstoogmerk hebben en voldoen aan de eisen van integriteit. Onze ANBI-status kan onze donateurs ook belastingvoordeel opleveren. Meer weten hierover?

CBF-keurmerk

Aanvraag loopt nog

Beloningsbeleid

Voor de directie volgt Stichting Ambulance Wens de beloningsregeling van Goede Doelen Nederland voor directeuren, welke sinds 2005 van kracht is.

Voor medewerkers volgt Stichting Ambulance Wens de richtlijnen van het Functieboek voor goede doelen van Goede Doelen Nederland.

Integriteit bij Stichting Ambulance Wens

Stichting Ambulance Wens staat midden in de samenleving en is zich bewust van de maatschappelijke verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Iedereen die bij ons betrokken is, van vrijwilligers en medewerkers tot donateurs, partners en bestuur moet kunnen vertrouwen op een eerlijke, transparante en veilige organisatie.

 

We hebben daarom een integriteitsbeleid opgesteld dat aansluit bij de normen van het CBF en Goede Doelen Nederland. Dit beleid helpt ons om integer handelen te stimuleren, integriteitsschendingen te voorkomen én om misstanden veilig en vertrouwelijk te kunnen melden.

 

Wat verstaan wij onder een integriteitsschending?

We spreken van een schending als iemand zich niet houdt aan de wet, onze normen en waarden of het moreel kompas waar wij voor staan. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Machtsmisbruik of belangenverstrengeling
  • Financiële misstanden, zoals fraude of diefstal
  • Grensoverschrijdend gedrag, zoals discriminatie, pesten of (seksuele) intimidatie
  • Onzorgvuldig gebruik van vertrouwelijke informatie of middelen

 

Melding maken van een integriteitsschending

Heb je een vermoeden van een schending, of zit je met een situatie waarbij je twijfelt? Dan kun je altijd contact opnemen met onze interne vertrouwenspersoon en tevens bestuurslid via integriteit@ambulancewens.nl

 

We behandelen meldingen strikt vertrouwelijk. Als het nodig is, wordt de situatie verder onderzocht. Waar mogelijk worden meldingen geanonimiseerd verwerkt in onze jaarlijkse rapportage.

 

Meer weten?

In ons integriteitsbeleid vind je onze gedragsregels, meldprocedure, en uitleg over hoe wij omgaan met integriteitskwesties. Dit beleid is onderdeel van de introductie voor nieuwe vrijwilligers en medewerkers en wordt jaarlijks geëvalueerd.

 

Klachten en suggesties

Dankzij onze donateurs, vrijwilligers, partners en andere betrokkenen kunnen wij dagelijks wensen vervullen. We vinden het belangrijk dat het contact met iedereen die bij ons betrokken is goed verloopt. We doen er alles aan om ons werk integer, transparant en zorgvuldig uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat er iets niet gaat zoals verwacht en dat horen we dan graag.

 

Niet tevreden? Laat het ons weten.

Is het contact met Stichting Ambulance Wens anders verlopen dan je had gehoopt? Heb je een klacht over onze werkwijze of communicatie? Laat het ons weten. We nemen klachten en verbeterpunten serieus en kijken altijd wat we ervan kunnen leren.

 

Wat verstaan wij onder een klacht?

Een klacht is elke uiting van ongenoegen, mondeling of schriftelijk, van een betrokkene (zoals een patiënt, naaste, vrijwilliger of partnerorganisatie) over het beleid of de uitvoering van werkzaamheden van Stichting Ambulance Wens. We behandelen geen anonieme klachten.

 

Hoe kun je een klacht indienen?

Je kunt je klacht op de volgende manieren bij ons indienen:

  • Per e-mail: via klachten@ambulancewens.nl
  • Per post: Stichting Ambulance Wens, Ambachtsweg 8a, 3161 GL Rhoon
  • Via het klachtenformulier op onze website

 

Omschrijf de klacht zo duidelijk mogelijk. Geef ook aan, als je dat wilt wat je van ons verwacht of wat voor jou een passende oplossing zou zijn. We streven ernaar om klachten binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie te geven op de klacht. Mocht dat niet lukken, dan houden we je uiteraard op de hoogte.

 

Vertrouwelijkheid en registratie

We behandelen klachten vertrouwelijk. Ze worden zodanig geregistreerd dat je privacy gewaarborgd is. Alle klachten worden intern vastgelegd en meegenomen in onze jaarlijkse evaluatie.